.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جزئیات ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به افزایش ظرفیت پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد گفت: با مساعدت وزیر علوم ظرفیت پذیرش حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش شمال نیوز دکتر سید جلال طباطبایی در گفتگو با مهر افزود: 75 هزار نفر در رشته های مختلف پذیرش خواهند شد که به ترتیب در علوم انسانی 31 هزار نفر، فنی و مهندسی 18 هزار و 600 نفر، علوم پایه 15 هزار و 500 نفر، کشاورزی 6 هزار و 200 نفر، هنر 2 هزار و 500 نفر، پزشکی 160 نفر و دامپزشکی 150 نفر پذیرش می شوند.

وی یادآور شد: این تعداد از افراد در دوره های مختلف روزانه، شبانه، نیمه حضوری، پیام نور، غیرانتفاعی، مجازی و بین الملل پذیرش خواهند شد که بیشترین پذیرش در دوره روزانه حدود 34 هزار نفر خواهد بود و کمترین آن در دوره نیمه حضوری به تعداد 800 نفر است.

طباطبایی درباره تعداد افرادی که مجاز به انتخاب رشته هستند، خاطرنشان کرد: تعداد افراد مجاز به انتخاب رشته نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش یافته و بیش از 200 هزار نفر می توانند انتخاب رشته کنند.

وی گفت: روش گزینش نهایی بر اساس 80 درصد نمره آزمون کتبی و 20 درصد معدل تراز شده است که بر اساس اولویت انتخاب رشته و نمره کل اکتسابی، پذیرش می شوند.

معاون اجرایی سازمان سنجش درباره نحوه انتخاب رشته برای رتبه اول ها گفت: رتبه های اول در رشته های مختلف بنا به تشخیص دانشگاه مربوطه در ظرفیت پذیرشی که دانشگاه تعیین کرده است، پذیرش می شوند. به طور نمونه در ظرفیت 4 نفر، 1 نفر رتبه اول پذیرفته می شود و در ظرفیت 5 تا 9 نفر ظرفیت حداکثر 2 نفر و ظرفیت بیش از 9 نفر حداکثر 3 نفر که در هر رشته محل به عنوان ظرفیت اضافی برای پذیرش رتبه های اول تعیین شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین ظرفیت گزینش متعلق به شیوه پذیرش متمرکز بوده که به این شیوه 51 هزار نفر پذیرفته می شوند و کمترین آن مربوط به بورسیه غیرنظامی به تعداد 30 نفر و بورسیه نظامی به تعداد 28 نفر خواهد بود.

طباطبایی تاکید کرد: در کنکور کارشناسی ارشد سال 90 نیز حدود 17 هزار و 500 نفر نیز با شیوه آموزش محور پذیرش می شوند. داوطلبان باید دقت کنند، نحوه گزینش آموزش محور به این شکل خواهند بود که داوطلبان نیازی به گذراندن واحد پایان نامه عملی ندارند و به جای آن سمینار و پروژه خواهند داشت و ارتباطی با اشتغال در مراکز آموزشی و یا انتخاب به عنوان مدرس ندارد.

وی یادآور شد: داوطلبان حداکثر 100 کد رشته محل می توانند انتخاب کنند و لازم است کد رهگیری 15 حرفی را برای اطمینان از انتخاب رشته دریافت کنند./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.103 seconds.